fredag den 27. november 2009

BLACK & WHITE

Tænkte det var på tide jeg gav lidt lyd fra mig igen. Hvis nogen sku være i tvivl er jeg ikke omkommet i yoga class endnu og det sker heller ikke. Derimod er jeg faldet pladask for Bikram yoga og forsøger at komme i gym så meget som muligt. Indtil videre klarer jeg 3 gange om ugen, men det kræver sin planlægning for tiden, for "arbejdet" tager meget af min tid. Det er jo ikke fordi jeg rent praktisk LAVER meget på arbejdet, men der sker meget lige nu, fordi det er The Indian Television Academy Award Show på tirsdag så hele kontoret er i fuld sving og vi er til prøver hver aften til sent ud på natten. Jeg har været med til prøver 2 aftener nu, og jeg må sige det er lidt hårdt at være i gang så længe. Men det er trætheden værd, for jeg har det sjovt og ser og oplever nogle ting, som jeg ville gå glip af, hvis jeg passede mine sengetider. Hvis jeg regner med eller får at vide at vi tar afsted kl 20, så kan jeg godt regne med at det bliver til 22, ligesom når vi slutter og kører om 5 min blir' det til 20. Men det må man tage med...
Jeg ved ikke hvordan mine kollegaer de klarer sig igenneme denne tid, for det er godtnok ikke meget søvn de får. For mig at se virker det jo sindsygt, at man ikke starter en uge eller 2 før og så har en mere normal hverdag. For tre uger siden, da jeg kom hertil kunne de sagtens bruge halvdelen af dagen på bare at "hænge ud" og resten som ren arbejdstid. Det er der ikke noget af i denne uge og de blir mere og mere grå og rundtossede i hovedet... MEN der er også tid til hygge og snak og ikke mindst MAD! Det er noget af det, de er mest bekymrede omkring i forhold til mig - MAD! Forleden nat kørte vi til Andheri Station kl 24.30 for at få noget specielt godt natmad. På vej derud fra prøverne var jeg godtnok ved at fortryde alt (mest fordi jeg tænkte på min yoga class næste morgen), men da vi så kom der til og sad 4 tøser i bilen og Ram og en af de andre mænd der arbejder på kontoret, som altmuligmænd, kokke, chai makers, chauffører, hentede mad til os fra en af boderne (vi må ikke gå ud af bilen på det sted og tidspunkt) og jeg sad i midten af den kæmpe bil med et stort rundt fad på skødet fyldt med mad, og vi så bare sad og smæskede i os og snakkede, så ville jeg jo ikke ha byttet det for 2 timers ekstra søvn. Andheri Station ligger et lille stykke væk (10 om natten - 30 om dagen), men er helt sikkert et sted jeg skal besøge igen. Det hele var jo lukket ned og lignede mest en slum da vi kom der om natten, men der er fyldt med mad og tøjboder om dagen, hvilket jo er paradis i mine ører. Pigerne sir os at det faktisk er god shopping der, så det skal vi se nærmere på efter eventen.
For at vende tilbage til Rehearsal Halls, så er det som overskriften lyder meget sort hvidt eller måske nærmere fra den ene yderlighed til den anden. Nogle af tv branchens største stjerner kommer og øver deres optrædener til tirsdagens event her. Uden for salene render gadebørn rundt og leger kl 22-23 om aftenen - de bor i plastikhytter/telte i vejkanten. En af salene ligger nede ad en gyde, hvor man virkelig skal se hvor man træder. Første gang jeg gik derind var jeg lige ved at falde over en kæmpe ged. Jeg er aldrig blevet så overrasket over at se et levende dyr, men så lige pludselig ligger der 7-8 geder og hviler, så træder man om hjørnet og ind i en sal, hvor skuespillere og dansere øver hele natten. Det er svært at forklare denne modsætning, som et eller andet sted er så charmerende og samtidig sørgelig. Det er den lidt mørkere del af Mumbai blandet med en smule glitter, og jeg er glad for jeg får set det hele. Der er intet af det jeg har set indtil nu der er rigtig slemt, men jeg har også kun bevæget mig lidt rundt i Andheri og bliver altid mandsopdækket på den ene eller anden måde:) Billederne er fra Rehearsal Halls fra toppen; madboder, Surgit fra arbejdet med tyk hund, nysgerrig gadedreng med tyk hund, der synes det var ret sjovt at se sig selv på skærmen, og til sidst Sweta, Jahaan og jeg.
P.s. Det skal lige tilføjes, at der er endnu en grund til dette indlægs overskrift; Jahaan (sidste billede) udbryder dette efter hun ser billedet, og man må jo sige hun har ret, det er virkelig black and white - nu var det bare sådan, at hun refererede til vores tøj. Det kan man jo så tænke lidt over....:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar