torsdag den 12. november 2009

*ON THE SHOOT*

Ja, (find Holger -gange 2 (næsten)...) her starter så min karriere inden for den Indiske TV branche. Jeg regner med snart at blive opdaget af en stor producer og så kører det derfra...;)
Mandag; var fashion show dag. Som nævnt tidligere, er det et af de shows, der bliver sendt som optakt til awardshowet. Det har i princippet intet med fashion at gøre, men er optaget som et live show, hvor skuespillerne fra de mest populære tv serier/shows kommer 'in their character' og "går catwalk" og bliver inteviewet af 2 anchors.
Jeg kom til settet ved en 10 tiden om morgenen og der var allerede fuld gang i den, og alt var sat op og parat til start. I løbet af dagen kom skuespillerne så (altid forsinkede selvfølgelig) i hold, gjorde deres ting, sad lidt blandt publikum (blandt andet mig) og gik igen. Jeg gjorde det stik modsatte. Jeg sad MEGET! Om morgenen sad jeg lidt sammen med Anuji (min chef. Hun hedder Anu, men man sætter ji på for at titulere folk der er højere i rang end én selv, hvis Mr. eller Ms. måske lige er FOR formelt, men man stadig skal/vil udvise respekt) og fik lidt kaffe og en (klam) sandwich. Helt hvidt toastbrød uden skorpe og med smør og revet ost (i stor mængde) i. Jeg blev nødt til at spise 2 for at være høflig, men heldigvis var de ret små;) Bagefter sad jeg og så lidt at prøverne og så gik optagelserne ellers i gang. Jeg brugte det meste af dagen som publikum (deraf billederne) og blev tit bedt om at rykke rundt på de forskellige sæder og sidde oppe foran. Tror det ser lidt godt ud, hvis der sidder sådan en 'gora' (udlænding/hvid person) som mig og ser interesseret ud. Optagelserne foregik på et stort hotel (The Club - udtales Da Club, hvis inderne skal forstå det) og hele dagen var der slået hvide telte op ude foran, hvor der også var mad og drikke osv. Til frokost kom nogle af Anuji's veninder fra hendes bygning (alle rige her i dette områder bor i kæmpelejligheder i bygninger med sikkerhedsvagter og hegn omkring), og jeg sad med de fine damer og spiste frokost og is. Jeg sir' jer, de kan spise nogle af de mennesker i dette land, og de er glade for mad, så jeg befinder mig godt kan I nok tænke jer:)
Efter min egentlige frokost blev jeg kaldt over af Jahaan og de andre piger fra min afdelings bord. De skulle lige sikre sig, at jeg nu også HAVDE fået mad, og at jeg hyggede mig og havde det godt. Det kan godt være, at jeg tit føler mig lidt lost i den daglige trummerum, men der skal ikke herske tvivl om, at jeg virkelig bliver passet på af mine søde kollegaer. Nr. 2 billede er af Jahaan (ansvarlig for al kontakt og kontrakt med skuespillerne) og jeg - min Hindi lærer og underviser i alt, der er nyttigt, rart og sjovt at vide. Lidt af en beskytter må man også sige. Nr. 3 er af Madhura (fra 'event') og Shatish eller Shathin (er ik helt sikker - fotograf for GR8! Magazine) også ved frokostbordet. I løbet af dagen og aftenen fik jeg snakket med flere folk fra arbejdet og mødte skuespillere, fotografer og andre folk inden for branchen, og jeg glæder mig til prøverne til award showet går i gang her i løbet af næste uge, så skal jeg med Jahaan ud og se hvordan det hele foregår:) Jeg ville ønske jeg kunne ha' taget nogle billeder inde fra selve scenen i mandags, for det var simpelthen intet mindre en farvestrålende ud over det hele. Jeg må snige mit kamera mere med ind over i den kommende tid, så I kan få et glimt af den Indiske TV branches farver og glitter!!!

1 kommentar:

  1. Weeeee - Min stjerne PS <3
    Lyder sulme spændende ! Og som noget jeg meget gerne vil høre om på Skype, hvis du forstår sådan en lille én :)
    Tror indere og SL'ere har samme mad-hjerte, kan i hvert fald SAGTENS genkende din beskrivelse !

    SvarSlet