fredag den 4. december 2009

THE INDIAN TELEVISION ACADEMY AWARDS 2009

Ligesom den kære Péngyou i Sri Lanka, har jeg selv været lidt travl på det sidste. Jeg ved godt det ikke er det indtryk I ellers har fået af mit ophold og arbejdsforhold, men i sidste uge forholdt det sig noget anderledes. Der var rent faktisk travlt og folk arbejde hårdt og længe HVER dag. I tirsdags var det 'the ninth annual television academy award' - årets event på mit arbejde, da det er dem der arrangerer og afholder det. Jeg tror jeg har nævnt det før, men det hvad der svarer til emmy awards bare på disse kanter. Der var glitter, glamour, taler, performance acts, kendte, semi kendte, de arbejdende folk og så mig:) Selvom jeg til tider kan føle mig lidt lost blandt alle de Hindi talende, så lod alle til at være glade for jeg var der. Mine kollegaer synes det er fantastisk, at der er nogen der tror jeg er en skuespillerinde. De siger jeg ligner Katrina Kaif (mega bollywoodstjerne), hvilket er et stort kompliment, men måske os lige en tand for stort;). Der var nogle unge drenge, som kom hen til mig, da jeg kom ud fra den røde løber, og ville trykke min hånd og sige hej. Mig - helt naiv selvfølgelig - tror det er min kollegas familie, men nej nej... Hov, må lige komme med en indskudt bemærkning her nu jeg er ved at skrive om min egen "stardom". Sidder hjemme lørdag aften og ser et pre-show på tv, der blev optaget lige et par dage efter jeg kom hertil, og hvem sidder blandt skuespillerne i publikum? Moi:) Meget mærkeligt at sidde og se små klip af sig selv i et indisk program (Péngyou, håber du har fået en kopi af din performance:)).
For at vende tilbage til tirsdagens awardshow, der bliver vist d. 13, så gik meget af tiden op til med prøver og for vores vedkommende at følge prøverne. Mit forrige indlæg er fra rehearsals halls, men fra lørdag af foregik det hele 'on ground' nærmere beskrevet 'Bhavans cultural ground' her i Andheri (W). Det blev til nogle sene aftener, men det var super hyggeligt. Jeg fik sniksnakket med flere skuespillere bl.a. Vibha Anand (1. billede), som er den sødeste fine pige fra en af de mest populære serier. Derudover var der, som altid, flere fantasktiske madstunder med kollegaerne. F.eks en nat, hvor vi alle kørte til Lokhandwala (en gade tæt på kontoret, hvor der er FYLDT med butikker:) Bua bor også her). Det var en af de nætter, hvor jeg først bare ønskede at jeg lå hjemme i min seng og sov, men da vi alle sad bænket om bordet og maden kom var det en herlig stund jeg sent vil glemme.

Nu, efter ræset er overstået, er der faldet en helt ny ro på hele kontoret. Vi har kun været på "arbejde" torsdag og fredag i denne uge, og vi har bare hygget rundt, spist mad (selvfølgelig) og set billeder og klip fra showet. Fredag tog Jahaan og Narsnee mig med ud for at købe sandaler inden jeg skulle til yoga. Hun er fantastisk sjov Jahaan, som nu kun lystrer, hvis jeg kalder hende 'friend', hvilket jeg glædeligt gør, for det passer til vores forhold:). Hun hunser med mig på sådan en rigtig pamper/beskytter måde, med en go omgang mor/søster ind over, og jeg tror hun er én af dem, ud over Mr. Grover og Bua, der bekymrer sig mest om mit velbefindende og sikkerhed. Hun er også altid den første til at lange mad over på min tallerken og når vi er ude og shoppe (som i fredags) er der en helt speciel kode for hvordan vi opfører os på (fandt jeg ud af). Jeg skal bare nikke, sige teek hai (okay), haa (ja) eller nai hi (nej) og hun 'does all the talking' og hvis der er noget hun kan, så er det at snakke. En af de andre tøser Sweta Singh sagde det ret godt. Talking for Jahaan is like food for the rest of us, she's not well if she doesn't talk:)
(Minder lidt om far Palle på det punkt, bortset fra at han har lige så meget brug for maden;))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar