mandag den 28. december 2009

Jul i Mumbai

Ja, så blev det jul igen i år. Min jul startede først rigtigt da jeg fik pakke fra Dennis og Sisse d. 23. (1. billede). Jeg ved ikke hvad julesager, der ikke var i den kasse - klejner, pebbernødder, gran, julesokker (som jeg, tro det eller ej, faktisk har sovet med en nat), julepynt, julemand, chokolade (som desværre mistede livet på overfarten tror jeg:/), blue jeans, og det sødeste julebrev fra de to! Det varmede rigtig meget, og jeg kom i rigtig julehumør og proppede straks mine "brødre" i huset med kager og lakrids...:)
D. 24. om morgenen tvang jeg mig selv til yoga, selvom starten på en miniferie nu mere lokkede med at sove længe. Jeg sover ellers ikke særlig tit længe herude, selvom I måske har svært ved at tro det. Det er som om, det ikke er lige så sjovt og hyggeligt, når man ikke har sin dobbelt D (Dennis og dyne)...
Efter yoga var det hjem og samle grej sammen og så hjem til Bua og Rama Bua. Om eftermiddagen tog vi ud og købte "juletræ" og pynt. Bua ville ha' det sku være så rigtig jul for mig som muligt. Dernæst plantede jeg mig selv hos en beauty palor og fik lavet mehendi på hænderne. Jeg har købt et lidt dyrt, men flot indisk suit, som jeg sku' på om aftenen (se billederne), så jeg tænkte, at det ville være en god anledning til også at få lavet henna. Blev faktisk inspireret af Péngyou fordi hun havde det. Da jeg kom hjem havde Bua pyntet op og så sku vi bare klæde om og begynde "festen". Det blev en rigtig god aften, og jeg følte det var jul, selvom det var meget anderledes. Vi fik danset (hindi/continental mix), drukket øl, spist snacks, åbnet gaver, sunget fødselsdagssang for Jesus og spist masser af mad og kage:) Bua og Rama Bua vil holde jul fra nu af sagde de til mig, og var glade for at jeg havde bragt denne tradition ind i deres liv. Jeg blev og sov hos dem og vågnede op om morgenen med en mave der var (undskyld mig meget) ret sur over jeg havde drukket øl tror jeg....:( Resten af dagen slappede vi af og fik ordnet nogle praktiske ting (fik lavet mit horoskop eks...) senere tog vi til yoga, som var lidt en hygge class, fordi vores instruktør havde sidste dag, så der blev ikke presset så hårdt på og temperaturen var ret lav (syns faktisk det var for koldt til tider...). Om aftenen var vi inviteret hjem til Ramas bror (som også fejrer jul), hvor nogle af deres venner også var på besøg. Sidste billede er derfra og deres juletræ:) Det var lidt en blandet fornøjelse, da jeg på det tidspunkt var rigtig træt og egentlig bare havde lyst til at være i danmark og æde risengrød og se julefilm med familien. MEN MEN, sådan sku det ikke være. Nej vi skulle have musik konkurrence. Yes, tænkte jeg, så sker da der lidt og det ku være lidt sjovt.. Det viste sig at være en lidt anden udgave end hvad jeg er vandt til. Det gik ud på at alle på skift sang en sang (Hindi selvfølgelig) og den næste sku starte sin sang med den lyd eller bogstav den forrige havde sluttet med. Jeg var rimelig ude, da jeg kun kan nynne nogle af melodierne fra de numre, der blev brugt i award showet... Men så "ku jeg da bare synge hvilken som helst sang jeg havde lyst til". Så der sad jeg og prøvede at huske teksten til 'you've got a frind', 'højt fra træets grønne top' osv. mens de egentlig bare gerne ville høre 'my heart will go on' fra Titanic (GREAT). Bua synes heldigvis heller ikke det var det mest spændende hun havde været med til længe, så vi var der ikke så sent igen. Alt i alt var det nogle hyggelige juledage og skønt med lidt fri. Nu er jeg tilbage på kontoret og begynder snart at være klar til at lave noget andet. Men så er det godt man snart får besøg fra Danmark og nok også skal et smut forbi Goa og se hvordan strandende ser ud i år osv;):).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar